preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Retfala" Osijek

 > rez5  > učitelji
Učitelji

_________________________________________________ Razgovor s učiteljicom matematike Radojkom Podunavac... NAJVIŠE NAUČIM DOK POLAKO SLUŠAM

Autor: Marinko Plazibat, 23. 3. 2011.

U školstu bih promijenila dosta toga. Najviše bih htjela da zakone i pravila u školstvu donose osobe koje su radile u školi. Osobe koje sada donose zakone ne razumiju djecu kao mi učitelji, čak ne znaju ni kako izgledaju. Ja uvijek kažem: To su budući ljudi! i smatram da se prema njima treba odnositi blaže, a ne biti prestrogi.

Razgovarala Martina Muha, 7.b

Učiteljica matematike Radojka Podunavac, koja u našoj školi radi već 35 godina od ukupno 41 godine radnog staža, iznenadila me odmah na početku: pozvala me da ju intervjuiram uz sladoled u Emmezeti. U razgovoru s njom saznala sam, između ostaloga da je i nakon toliko godina u dobrim odnosima s učenicima i svojim kolegama na poslu te da uživa i u susretima s bivšim učenicima.

Je li vam teško raditi s djecom? U kakvim ste odnosima s njima? Mislite li da ste strogi?

S djecom mi nije teško raditi, teško mi je raditi s velikima. Mislim da sam u dobrim odnosima s učenicima. I mislim da jesam stroga.

Po čemu se novije generacije razlikuju od onih ranijih?

Moje je mišljenje da su sve generacije, od onih kada sam ja išla u školu, iste. Sve što sam s učiteljima ja probala mrdat  to i moji učenici isprobavaju. Ali promijenilo se društvo u kojem živimo, roditelji, a onda se samim tim promijenio i odnos s učencima. Učenici su sada puno slobodniji nego kada sam ja išla u školu; slobodniji su u komunikaciji s učiteljima i u međusobnoj komunikaciji što je bolje dok, naravno, ne prijeđe određenu granicu.

 

DOBRO BIH PRODALA KNJIGU

 

Jeste li imali nekih problema s učenicima?

Nikad prevelikih. I kad je bilo nekih ozbiljnijih i težih, nastojala sam ih riješiti i ne odustajati od njih. Nije bilo nerješivih problema - uvijek smo sve uspjeli riješiti.

A problema s roditeljima?

Suradnjom sam s roditeljima zadovoljna. Uvijek je bilo problema;  naravno da roditelji nisu uvijek bili u pravu. Ali bilo je i slučajeva kada su roditelji dobro reagirali te smo postojeće probleme uspješno rješavali.

Što biste promijenili u našem školstvu i u našoj školi?

U školstu bih promijenila dosta toga. Najviše bih htjela da zakone i pravila u školstvu donose osobe koje su radile u školi. Osobe koje sada donose zakone ne razumiju djecu kao mi učitelji, čak ne znaju ni kako izgledaju. Ja uvijek kažem: To su budući ljudi! i smatram da se prema njima treba odnositi blaže, a ne biti prestrogi. A u našoj školi... To je teško pitanje. Kada bih počela nabrajati trebalo bi mi nekoliko dana, ali sam osnovnim stvarima uglavnom zadovoljna.

Koji su vam se nazaboravni trenutci dogodili u našoj školi?

Bilo ih je puno. Kada bih se jednog dana odlučila napisati knjigu o tome, sigurno bi se dobro prodala.

Vi ste generacije učenika naučili matematici. Jeste li vi od njih nešto naučili?

Naravno da jesam. I još uvijek učim. Najviše naučim dok ih polako slušam; ne treba odmah žuriti, treba ići polako, i tada se može puno više naučiti.

 

INTERNET SPRJEČAVA DRUŽENJE

 

Koje ste predmete vi kao učenik voljeli?

Voljela sam kemiju i, naravno, matematiku. Iz kemije sam imala predivnu nastavnicu, i u osnovnoj i u srednjoj školi. A matematiku sam zavoljela tek u petom razredu. Jedan prijatelj, koji je sa mnom išao u osnovnu školu, kaže da je do petog razreda u matematici bio bolji nego ja. Da sam ja postala matematičarka tek u petom razredu. On je sada učitelj hrvatskog jezika i u jako dobrim smo odnosima.

Kada ste se odlučili za sadašnje zanimanje?

Još u prvom razredu odlučila sam da ću postati učiteljica. Prvo sam htjela studirati kemiju i matematiku, ali tog fakulteta nije bilo u Osijeku, samo u Mostaru, a ja sam iz siromašne obitelji pa mi to nisu mogli priuštiti.

Što volite raditi u slobodno vrijeme?

Jako se volim družiti i šetati. Volim ispunjavati križaljku, istraživati internet, koliko jedna baba može (ha ha), volim se šaliti, i to najviše na svoj račun, i razne druge aktivnosti.

Imate li kućnog ljubimca?

Više nemam. Imala sam papigu 6 i pol godina. Kada je umrla. jako sam se rastužila i rekla sama sebi da više nikada neću imati ljubimca.

Što mislite o Facebooku? Donosi li više dobroga ili lošega?

Općenito o internetu mislim da sprječava druženje s ljudima. Prije su se ljudi puno više družili uživo. Smatram da je opasan i da roditelji nisu dovoljno upućeni na opasnost pa svojoj djeci dozvoljavaju sve. Nisu svjesni da im djeca posjećuju svakakve internetske stranice, do tko zna kojeg doba u noći, te da se ne naspavaju dovoljno. To ih tada sprječava u učenju i u školi nisu koncentrirani na nastavu.

Razgovarala Martina Muha, 7.b




Pogledaj školski list
 
 
Produženi boravak

U prilogu možete pogledati što sve rade djeca u našim produženim boravcima zajedno s njihovim vrijednim učiteljicama.

Udžbenici
Zlostavljanje u školi

Svim roditeljima preporučujemo knjigu uvažene sveučilišne profesorice Majde Rijavec.

POMOĆI ĆE NAM

Zdravlje - o HPV-u

Humani papilomavirusi (HPV) virusi su koji uzrokuju bradavice i abnormalan rast tkiva. Postoji više od 100 tipova humanih papilomavirusa, od kojih su neki povezani s genitalnim karcinomima.

Priloženi dokumenti:
BudiMrak.html
o HPV-u.pdf

MEDIJSKI PORTALI
CMS za škole logo
Osnovna škola "Retfala" Osijek / Kapelska 51 A, HR-31000 Osijek / www.os-retfala-os.skole.hr / ured@os-retfala-os.skole.hr
preskoči na navigaciju